Een wielklem en 100 gulden boete verder - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Floor Broekaart - WaarBenJij.nu Een wielklem en 100 gulden boete verder - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Floor Broekaart - WaarBenJij.nu

Een wielklem en 100 gulden boete verder

Door: Floor Broekaart

Blijf op de hoogte en volg Floor

29 April 2014 | Curaçao, Curaçao

Jahoor, afgelopen dinsdag was het zover. Veerle kwam gezellig aan vanuit Bonaire om mij anderhalve week te vergezellen. Ik stond keurig optijd Veerle op te wachten op het vliegveld. Ik moest even wachten maar heb me prima vermaakt met kijken naar hoe alle mensen weer herenigd werden. (een soort ‘hello goodbye’ in real life.) stiekem denkend natuurlijk dat ik hier over 2 weken weer sta om Ruben op te halen!! Toen Veerle aankwam en we naar de auto terug sjokte begon het avontuur al. Zagen we dit nou goed!? Jahoor, Wielklem! Had ik blijkbaar me auto verkeerd geparkeerd en dus een wielklem. Na 100 gulden boete betaald te hebben en hij eraf werd gehaald konden we dan toch richting mijn appartementje gaan. Ondertussen al een heerlijke en super gezellige week met Veer! Alle mooie strandjes alweer bij langs geweest en alle feestjes worden ook zeker niet overgeslagen. Afgelopen dinsdagavond zijn we naar filmavond geweest bij Mambo beach. Super leuk! Ze hebben dan en heel groot wit doek tussen de palmbomen op het strand opgezet, met allemaal strandbedjes ervoor waar je lekker languit op kan gaan liggen. Daar hebben we heerlijk languit een filmpje gekeken onder het genot van een cocktailtje en wat popcorn. (en natuurlijk een prachtig natuurlijk zeegeluid op de achtergrond)

Vorige week heb ik ook nog een roadtrip gemaakt met Shauni. Ons idee was om naar playa Lagun te gaan. Maar het was pasen en met de pasen is het hier blijkbaar de gewoonte bij de lokale bevolking om met hun gehele familie naar de kleine strandjes te gaan en daar te gaan kamperen. Dus playa Lagun (wat al erg klein is) stond vol met tenten. Het was overigens wel een heel mooi strandje. Nouja, wij dus maar doorgereden. Volgende oprit was playa Jeremi, daar uitstappen. Zelfde verhaal. Het strand(je) was omgetoverd tot een gehele camping. De volgende stop werd gehouden bij Playa Kalki. Hier waren dan geen tenten maar wel was het (ook super kleine) strand al helemaal volgebouwd met families met allemaal barbecues en koelboxen. Dus ook hier was geen plek voor ons. Echt alle stranden die we nog tegenkwamen was echt bomvol met de lokale bevolking. Uiteinelijk besloten we dan maar helemaal terug te gaan naar Mambo beach omdat dat het meest toeristische strand is waar de lokale mensen bijna niet komen en waar altijd plek is. (mambo en lagun zijn echt de twee uiteindes van het eiland) We kunnen nu natuurlijk wel weer 3 nieuwe strandjes aan ons strandlijstje toevoegen wat onze stand 16 stranden maakt.
Dit hele weekend deed wifi het niet.. Echt ernstig dat ik (en ook mijn moeder) gelijk helemaal panisch word als je al 2 dagen geen wifi hebt. Dus ik en Heleen besloten afgelopen zondag naar de Macdonalds te gaan met ons laptopje waar we wifi hadden. Ik heb volgens mij echt mijn record in een Macdonalds zitten gevestigd. Heleen en ik hebben welgeteld 4,5 uur in de Macdonalds gezeten om ons digitale leven weer bij te werken. (ja echt best wel triest) Daarna doorgegaan naar het Cabana Beach festival, wat een zeer gezellig strandfeestje was.

Deze week staan nog veel leuke dingen op ons te wachten. Aankomende woensdag word hier koningsdag gevierd, vrijdag is er weer een full moon feestje bij Kokomo beach en als klapper op de vuurpijl staan wij aankomende zaterdag met ze alle mee te zingen met “vandaag is roood” Jawel! Marco Borsatoo! Helaas gaat Veerle dan zondag alweer terug naar Bonaire.

  • 29 April 2014 - 09:15

    Ton Griep M A W Oma:

    heerlijk weer wat van je te horen Je hebt het nog steeds bar naar je zin veel plezier bij Marco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Curacao 2014

Stage op de Albert Schweitzerschool

Recente Reisverslagen:

25 Mei 2014

the last day

29 April 2014

Een wielklem en 100 gulden boete verder

20 April 2014

Paasvakantie

13 April 2014

Bonaire

26 Maart 2014

Weekendje Aruba
Floor

Actief sinds 21 Feb. 2014
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 4623

Voorgaande reizen:

19 Februari 2014 - 25 Mei 2014

Curacao 2014

Landen bezocht: