Weekendje Aruba - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Floor Broekaart - WaarBenJij.nu Weekendje Aruba - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Floor Broekaart - WaarBenJij.nu

Weekendje Aruba

Door: Floor Broekaart

Blijf op de hoogte en volg Floor

26 Maart 2014 | Curaçao, Curaçao

"laten we van het leven genieten en ons niet druk maken om geld, we komen immers maar 1 keer op Aruba"

Dit was geloof ik ons motto het afgelopen weekend. Ons weekendje begon al leuk afgelopen vrijdag toen we op het vliegveld keurig om half 7 aankwamen (ons vliegtuig vloog om half 9) toen we bij het inchecken erachter kwamen dat de vliegmaatschappij waarmee we geboekt hadden al een tijdje failliet was en niet meer vloog. Wij dachten dat we ons weekendje Aruba wel konden vergeten. na een tijdje rond te lopen en overal te vragen naar mensen van Tiaraair (de failliete vliegtuigmaatschappij) kon niemand ons ergens helpen en niemand wist iets van de vliegtuigmaatschappij af.. heel fijn. Na even ons gezonde verstand gebruikt te hebben en bedacht te hebben dat we ons appartementje in Aruba ook al hadden geboekt en niet meer konden afzeggen besloten we maar een nieuwe ticket te kopen met Inselair, die WEL vloog. (Hier gingen al onze eerste dure centjes waar we niet op gerekend hadden, hopend dat we ons geld van de andere tickets terug zouden krijgen) Deze vloog alleen pas om 11 uur. Hierdoor moesten we nog 4 uur op het vliegveld wachten. Om de tijd te doven deden wij leuk mee aan de rage van onze stagekindjes. Namelijk, armbandjes maken van elastiekjes. Gelukkig hadden we een dag van te voren een hele doos vol met Rainbow loom's (gekleurde elastiekjes) gehaald en even de tactiek van het maken op Youtube opgezocht. Dus wij hebben 4 uur lang als gekken 10 armbandjes lopen maken. (verslavend man!) Eindelijk na wat kleine verhinderingen kwamen we aan op Aruba waar Lotte en Susan (onze lieve klasgenootjes van de KPZ) ons al op stonden te wachten. Die middag zijn we gelijk met hun en hun huisgenootjes naar Eagle beach gegaan. Erg mooi! wel jammer dat het hard waaide en we de hele tijd gezandstraald werden.. Die avond gezellig met ze alle de kroeg in gedoken. Het was er niet druk, maar dat mocht de pret zeker niet drukken. Na wat gesprekjes met de Amerikanen die Springbreak vierde en na wat nodige cocktails stonden we dan ook allemaal op de tafels van de kroeg de bekende Nederlandse hitjes mee te zingen!

Zaterdag gingen we weer naar Eagle beach. Toen bedachten Quinta en ik ineens dat het leuk zou zijn om morgen met een Quad door het National park te gaan touren. Nadat iedereen ermee instemde zijn we als een gek naar huis geracet om te gaan pinnen, vervolgens te gaan eten bij de macdonalds. (lees naar binnen schrokken terwijl we door scheuren met de auto) We hadden namelijk om 17:00 uur die middag nog een boottochtje met de Jolly pirate boot op het programma staan. Dus wij als Nederlandse gekken met ontzettende haast racend en ondertussen zoekend naar het kantoor van de Quad verhuur want we moesten die dag nog betalen voor morgen. Toen wij het om 5 voor 5 nog niet gevonden hadden besloten we ze te bellen en te zeggen dat we het echt niet redden aangezien we met de boot mee moesten. Gelukkig mochten we die dag daarna om 8 uur 's ochtends ook nog betalen. Dus wij nu racend naar Moomba om de boot te halen! Gelukkig waren we optijd! De dronken Amerikanen stonden al voor ons in de rij om ook met de sunset cruise mee te gaan. Na een tijdje varen stopten we ergens op zee waarna je met het touw van de boot af mocht zwaaien! echt super leuk :) Ook was de gehele tijd op boot gratis open bar waar je cocktails kon krijgen. Op de terugweg na ook onze nodige alcoholische versnaperingen, met de Amerikanen nog wat hitjes gezongen. Wat eindigde in een polonaise door de boot terwijl we "we gaan nog niet naar huis" zongen. Wederom dus een geslaagde dag.

Zondag stond ons wekkertje alweer vroeg, aangezien we om 8 uur opgehaald werden voor Quad tour. Deze tour was echt super vet! Nadat we eerst een tijdje door een woestijnachtige, rotsige, stenige, heuvelige (waardoor we ook vet mooi uitzicht hadden) weggetjes hadden gereden, kwamen we aan bij de Natunal pool, echt super gaaf om te zien! een super wilde zee waar in het midden door de rotsen een soort omheining was gevormd waar de zee rustig was waar je in kon zwemmen. We vervolgde onze tocht door naar de Rock formatians en de Natural Bridge. Waarna we full gass weer terug tourde naar huis. Waarbij we ook nog over een slang (hij was al dood) heen reden! omg. Die avond de avond leuk afgesloten bij een gezellig feestje bij Moomba. De Amerikanen van de boot kwamen daar toevallig ook nog even gezellig een dansje met ons wagen.

Maandag hadden die andere meiden alweer stage dus moesten Quinta en ik onszelf vermaken. Onze huisbaas was zo lief ons in de stad af te zetten. Omdat we natuurlijk ook geen auto hadden. We besloten na wat gegoogle naar Renaissance Island te gaan. Toen we aankwamen in het Renaissance hotel van waaruit het bootje richting het eiland zou gaan, moesten we eerst nog een ticket kopen. Deze ticket bleek veeel duurder dan verwacht. Maar aangezien we daar nu toch al waren en niet wisten wat we anders moesten doen en ook dachten dat we toch nooit meer op Aruba zouden komen besloten we maar even niet aan het geld te denken en het gewoon te doen. Daar eenmaal aangekomen waren we het geld allang weer vergeten want was het daar ontzettend gaaf zeg! echt zo mooi! een prachtig blauwe zee, met een prachtig wit strand. De zee was mooi afgeschermd met rotsen, overal hingen hangmatjes en stonden palmbomen en als klapper op de vuurpijl, overal op het strand liepen gewoon flamingo's rond! Wauw, wat een mooie beesten zijn dat zeg. En ook hartstikke lief. We gingen ze ook voeren, echt zo schattig hoe ze een voor een heel voorzichtig met hun enorme snavels die brokjes uit je handen pakten! ook liepen op dat strand enorme leguanen! echt hele mooie, van wel 1,5 meter lang! Ook zat er nog een heerlijke uitgebreide lunch met cocktail bij de ticket inbegrepen. Al met al was dit dagje het geld meer dan waard!

Op het kaartje hadden we gezien dat dit eiland redelijk dicht bij het vliegveld lag. Dus we besloten toen we weer met het bootje terug waren om te gaan lopen. Dit bleek even wat verder dan gedacht. Na een dik half uur gesjouwd te hebben met onze koffertjes in de volle zon eindelijk weer aangekomen op het vliegveld. Eenmaal thuis gekomen op curaçao hebben Quint en ik dit machtig mooie weekend nog even afgesloten bij de Pizzahut.