Paasvakantie - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Floor Broekaart - WaarBenJij.nu Paasvakantie - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Floor Broekaart - WaarBenJij.nu

Paasvakantie

Door: Floor Broekaart

Blijf op de hoogte en volg Floor

20 April 2014 | Curaçao, Curaçao

Jaja, ons zware leven hier op Curaçao als pabostudenten wordt beloond. We hebben 3 hele weken paasvakantie. Echt te bizar zo vlak voor de zomervakantie. Maar goed als de kinderen 3 weken vakantie hebben zijn wij als juffen natuurlijk ook vrij. Woensdag hadden we paasviering op stage. Was super leuk! Het begon met een viering waarbij allemaal christelijke liederen en gebeden werden verteld en gezongen (aangezien het een erg christelijke school is) en vervolgens hadden we een heerlijk paasontbijt met allemaal lekkere dingen die iedereen van tuis mee had genomen. Na het paasontbijt mochten de kinderen de hele ochtend nog vrij spelen. Er waren springkussen en veel kinderen hebben de hele ochtend armbandjes gemaakt van elastiekjes. Hier was is onderhand (na mijn kleine akkefietje op het vliegveld richting Aruba) ook ontzettend goed in geworden. Dus ik heb lekker de hele ochtend meegedaan met armbandjes maken.

Uiteraard doen wij weer veel leuke activiteiten in deze vakantie. We zijn begonnen met een tripje bij captain goodlife. Meneer goodlife heeft ons eerst naar de ‘blauwe kamer’ gebracht. We moesten eerst onder een heel laag stukje doorzwemmen waar je bijna je hoofd stootte en daarna kwam je in een grot waar het felle zonlicht heel vel inscheen waardoor het hele water helder blauw leek. Was erg mooi! Daarna gingen we van de grot afspringen. Vervolgens bracht meneer goodlife ons op het enige zwarte strand van curaçao waar het snorkelen zeker weer de moeite waard was. Ook zetten we onze barbecue op het strand tripjes nog voort. Afgelopen zondag was het weer zover. Toen hebben we met zijn 12e weer heerlijk gebarbecued op grote knip om vervolgens de zon bij grote knip in de zee te zien zakken. Was weer een plaatje! Onze mini barbecuetje doet het nog steeds prima en blijkt dus zelfs geschikt te zijn voor 12 man! Het duurt dan wel wat langer natuurlijk maar gelukkig zitten we op curaçao en gaat alles wat langzamer. Ook worden er nog steeds na 2 maanden nieuwe stranden ontdekt. Het aantal stranden lijstje staat momenteel op 13. Gister ben ik gezellig met Heleen (een nieuw meisje uit ons appartement) bij Saint Tropez gaan chillen. Dat is een super luxe pool lounge. Waar je heerlijk aan het zwembad kan liggen en heerlijk kan eten. Een prachtig zwembad waarbij je over de rand uitkijkt op de zee. Ik denk dat Saint Tropez echt de ultieme plek is om even goed uit te brakken na een iets te gezellige avond in Bermuda.

Vandaag (zaterdag) zijn we naar de Spring break beach party geweest bij Kokomo. Was weer een superleuk feestje die maar 3 keer in het jaar plaatsvindt. Voor de rest staat onze volgende gast ook alweer op de stoep. Aankomende dinsdag komt Veerle (onze klasgenootje die op Bonaire stage loopt) ons voor anderhalve week vergezellen hier op Curaçao.

• 20 April 2014 - 19:42

Ton Griep:

ik hoop wel dat je het hier straks ook nog een beetje leuk vind .En wat heerlijk dat jullie eindelijk een beetje vakantie krijgen ha ha Maar meisje geniet maar lekker hoor liefs oma