Stage, snorkelen en strandjes. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Floor Broekaart - WaarBenJij.nu Stage, snorkelen en strandjes. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Floor Broekaart - WaarBenJij.nu

Stage, snorkelen en strandjes.

Door: floor broekaart

Blijf op de hoogte en volg Floor

15 Maart 2014 | Curaçao, Curaçao

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verslagje heb geplaatst dus het moest maar weer is.. voor het thuisfront. Ik vermaak me nog steeds kostelijk hier. Het bruine tintje is ook zeker al goed aanwezig. afgelopen zondag hebben we een tripje met de boot de Insulinde gemaakt. Dit was echt heerlijk! wij lagen lekker op het dak van de boot. Na een tijdje varen kwamen we bij een scheepswrak waar we mochten snorkelen, de vissen werden daar ook gevoerd dus er kwamen echt ziek veel vissen ineens op ons af! Ook zijn we nog naar een mooi afgelegen strandje gevaren waar we van de boot af sprongen om daar te gaan zwemmen.

Deze week was onze eerste volle stageweek! Jawel, 3 hele ochtenden hebben we gelopen. Ook hebben we de eerste lesjes gegeven. Het waren leuke ochtendjes, echt schatjes in de klas. Dit gaan we dus wel volhouden zo.

Ook zijn er weer vele strandjes bezocht, Quinta en ik zijn nog steeds bezig met ons strandlijstje afwerken. Zo zijn deze week Porto Marie bezocht (wat echt tot nu toe het aller mooiste strand was! parelwitte stranden en helder blauw water) Piratebay, Cas Abao, Kleine knip en voor zondag staat Kokomo beach op het programma. Ik denk dat we dan toch wel bijna alle strandjes hebben gehad.

Vandaag zijn we bij Shete Boka park geweest. Dat was echt tof! daar knalt de zee zo hard op de rotsen dat er echt een explosie golf ontstaat van wel 15 meter hoog. Ook was daar een klein grotje waar je in kon waar je de zee ook woest onderdoor zag stromen. Dit hebben we 's ochtends gedaan omdat het anders echt te warm werd. Daarna zijn we doorgereden naar Grote knip om daar lekker te gaan bbqen! We hadden lekker ons eigen bbqtje meegenomen en ons vlees. Heeeerlijk :)

Morgen gaan we weer naar Papagayo Bach, bij Zanzibar, waar elke zaterdag Happy Hour is, die we natuurlijk niet kunnen missen. Dit is een super leuk feestje die we elke week wel meepakken. Stel je voor, Dansend met je blote voeten in het zand, tussen de palmbomen, terwijl er een live bandje speelt, met een goedkoop (happy hour) drankje in je handen, terwijl je de zon prachtig in de zee ziet ondergaan. Wat wil je nog meer!? Ook de Cabana party op woensdag is super leuk en word geen week overgeslagen! Klein detail is wel dat we donderdag wel stage hebben en er om 6 uur weer uitmoeten. Donderdagochtend is dus elke week even een zwaar momentje.

Oja, nog een klein detail wat ik volgens mij nog niet verteld had. Ze hebben hier geen warm water. Dus dat betekent dat we nu al dik 3 weken koud douchen.. Dit vind ik onderhand toch wel een beetje minder prettig worden.. Maar goed gelukkig als je onder de douche uitstapt in de 30 graden hiero (wat het ook echt dag EN nacht is, het koelt hier echt niet af) dan heb je het meteen weer warm.

Volgend weekend gaan Quinta en ik naar Aruba, dan zal er zeker weer een reisverslag volgen.