1 week - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Floor Broekaart - WaarBenJij.nu 1 week - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Floor Broekaart - WaarBenJij.nu

1 week

Door: floor broekaart

Blijf op de hoogte en volg Floor

27 Februari 2014 | Curaçao, Curaçao

Inmiddels zitten we hier alweer een week en begint het Curaçaose leventje en het Antilliaanse tempo al een beetje te wennen. Tot nu toe hebben we eigenlijk alleen nog maar vakantie gehad en daar hebben we ook zeker goed gebruik van gemaakt! Er zijn al 5 verschillende strandjes bezocht, Willemstad is bezocht. Ook hebben we al verschillende beach party's en happy hour's meegepakt! Behalve dat ik het thuisfront nu ook wel een beetje begin te missen is het hier echt geweldig. De stranden zijn echt paradijselijk zo mooi! vooral de grote knip bij westpunt is echt een plaatje. Spierwitte stranden, kristalhelder water en palmbomen. Het weertje hier is ook gewoon echt elke dag goed, elke dag 30 graden. waarvan de gevolgen van dien ook al gevonden zijn... Kats verbrand. waardoor ik nu lekker aan het vervellen ben. gelukkig heb ik nog 3 maanden om weer bij te bruinen. we hebben gelukkig ook een navigeer app gedownload waardoor we nu overal vlekkeloos heen rijden!

Vandaag dachten we laten we eens wat actie in de tent brengen en eens een kijkje gaan nemen op onze stageschool. (waar we volgende week donderdag moeten beginnen) Ik zit in groep 3D. een erg leuke en lieve klas zo op eerste indruk. Ik heb 28 leerlingen in mijn klas. Ik heb denk ik wel 6 verschillende nationaliteiten in mijn klas zitten, Antilliaans, Nederlandse, Spaanse, Engelse, Indiase. Verder gaat het onderwijs er een beetje hetzelfde aan toe als in Nederland. Het grote verschil is de orde.. het is de hele tijd een grote chaos in de klas en de kinderen zijn zo druk de hele tijd. De juf is heel streng maar dit helpt voor geen meter. Ik ben benieuwd hoe het gaat als ik ga lesgeven.. Onze lesdagen duren van kwart over 7 tot kwart over 12 omdat het daarna te warm word voor de kinderen. Dit resulteerde erin dat we vandaag gewoon om 1 uur weer lekker bij het zwembad lagen :)

Aankomende zondag staat carnaval op het programma, dat blijtk hier een hele happening te zijn dus ik ben benieuwd. in mijn volgende verslag zal ik daar vast meer over te vertellen hebben

  • 27 Februari 2014 - 23:06

    Elmar Nijboer:

    jij 1 uur bij het zwembad? toen was je nog lekker aan het nakijken!

  • 27 Februari 2014 - 23:07

    Floor Broekaart:

    oke oke, half 2

  • 28 Februari 2014 - 17:10

    Ton Griep:

    wat heerlijk dat je nog een paar maanden hebt om een mooi gaaf bruin velletje te krijgen.gedraag je he met carnaval .Ik weeteen beetje hoe het is ikheb het zelf ook jaren gavierd in Maasticht Grotjes liefs oma

  • 03 Maart 2014 - 08:31

    Wilma Van Swinging Stones:

    Wat een geweldige ervaring moet dat zijn om op Curaçao te zijn en daar les te gaan geven. Heel veel succes met je 28 kids. Ik ben benieuwd naar de eerste schoolweek! .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Curacao 2014

Stage op de Albert Schweitzerschool

Recente Reisverslagen:

25 Mei 2014

the last day

29 April 2014

Een wielklem en 100 gulden boete verder

20 April 2014

Paasvakantie

13 April 2014

Bonaire

26 Maart 2014

Weekendje Aruba
Floor

Actief sinds 21 Feb. 2014
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 4590

Voorgaande reizen:

19 Februari 2014 - 25 Mei 2014

Curacao 2014

Landen bezocht: