Eerste twee dagen - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Floor Broekaart - WaarBenJij.nu Eerste twee dagen - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Floor Broekaart - WaarBenJij.nu

Eerste twee dagen

Door: floor broekaart

Blijf op de hoogte en volg Floor

21 Februari 2014 | Curaçao, Curaçao

En eindelijk heb ik dan tijd om mijn eerste reisverslag te typen! Eergister zijn we met een kleine vertraging van een uurtje aangekomen in Curacao, waar een jongen van onze autoverhuur ons op zou komen halen. Hij stond er gelukkig dus we konden gelijk naar onze auto gebracht worden om vervolgens verder te gaan naar ons appartement. Onderweg naar onze autoverhuur zat die jongen ons al duidelijk te vertellen dat het verkeer gevaarlijk is en dat je goed moet uitkijken. Net op het moment dat wij naar links wouden afslaan om het erf van onze autoverhuur op te rijden kwam een gek van achter ons met bijna 200 kilometer per uur in halen. Terwijl wij net aan het afslaan waren! Nou dat was dus onze eerste botsing. We waren nog geen 10 minuten in Curacao. Gelukkig viel de schade mee, alleen de bumper was wat ingedeukt. Toen naar ons appartementje gereden met ons eigen autoje. Appartement is prima! ruime woonkamer en Quinta en ik hebben ieder onze eigen slaapkamper. Beetje jammer dat onze wc de hele tijd door blijft spoelen.. vandaag gaan we de huisbaas maar eens inlichten. Na even ergens wat gegeten te hebben zijn we lekker gaan slapen. Die dag daarna waren we allemaal om 7 uur al klaar wakker. Klein beetje last van de jetlag dus. (ook omdat je om 7 uur gewoon je bed al uitgebrand word met 28 graden) Daarom zijn we maar meteen vroeg alle boodschappen gaan doen om vervolgens door te gaan naar Mambo Beach. Dit was makkelijker gezegd dan gedaan! We waren totaaaal verdwaald. na tienduizend keer de weg te hebben gevraagd en alle keren een andere kant op te zijn gestuurd zijn we er dan toch eindelijk gekomen. Wat wel opvallend is, is dat echt iedereen die we de weg vragen echt heel vriendelijk is en iedereen ons wil helpen. Niemand heeft ook haast hier, één mevrouw die we de weg vroegen bleef ook echt een kwartier bij onze auto staan om te vertellen dat we op een bepaalde bus moesten wachten die daar wel een keer (niemand wist wanneer) langs zou komen en als we daar achteraan zouden gaan zouden we bij mambo beach komen. onder het motto "jullie hebben toch geen haast" wat de mevrouw telkens zei hebben we inderdaad 10 minuten midden op een T-splitsing met die mevrouw stilgestaan om te wachten op een random bus. Die uiteindelijk ook gekomen is en ons naar Mambo Beach heeft geleid! Het strand is echt een paradijsje! zo mooi! Ook een heerlijk windje de hele tijd waardoor de warmte ook prima te doen is. Wat wel erg gevaarlijk is voor verbranden. Komende dagen gaan we eens flink het nachtleven verkennen en volgende week is het hier carnaval wat ook een hele beleving moet zijn. Dus dan zal er vast een nieuw verslag volgen!

• 21 Februari 2014 - 15:16

Ton Griep:

Leuk je eerste verslag te krijgen Wat heerlijk dat mooie weer en nog een lekker windje Ik zou zeggen genieten maar Heb je al gekookt?En is het er erg duur of valt het mee?Groetjes kus oma

• 21 Februari 2014 - 16:20

Miriam:

Hee meiden! Al
    Een heel avontuur beleefd dus! Veel
    Plezier nog en lees het allemaal wel xx miriam