the last day - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Floor Broekaart - WaarBenJij.nu the last day - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Floor Broekaart - WaarBenJij.nu

the last day

Door: Floor Broekaart

Blijf op de hoogte en volg Floor

25 Mei 2014 | Curaçao, Curaçao

De laatste dag van het 3 maanden lange avontuur is bereikt. Ik heb al een hele tijd geen reisverslag meer geschreven dus ik zal beginnen bij waar mijn vorige is geëindigd...

Veerle was nog geen 5 dagen weg en het volgende bezoek stond alweer op me te wachten op Hato. Dit keer was het het bezoek waar ik de afgelopen maanden toch wel het meest naar uit had gekeken. Ruben! Toch best wel zenuwachtig reed ik naar het vliegveld om mijn liefste weer in me armen te sluiten. Dat weekend stond ons gelijk iets super leuks te wachten. Namelijk, slapen op Klein Curaçao! Joep had ons (Ik, Ruben, Quinta, Rianne, Tabea, Elmar & Heleen) met zijn kingfisher bootje naar klein Curacao gebracht. De hele dag natuurlijk eerst heerlijk gechilld. Rond een uur of 4 keerden alle mensen die op excursie waren naar klein Curacao terug. Het eiland werd steeds leger. Om 5 uur was denk ik iedereen weg en waren wij met zijn 7en nog de enige op het eiland. Het werd tijd om hout te gaan sprokkelen nu het nog licht was. Er moest in de avond namelijk een kampvuur gemaakt worden. Expeditie Robinson was begonnen. De ene groep ging hout halen, de andere groep ging grote stenen verzamelen om een barbecue te maken. (we hadden namelijk alleen roosters) Nadat we met ze alle de prachtige zonsondergang hebben gekeken werd de barbecue aangestoken en hebben we heerlijk gegeten. De hele avond hebben we gechilld bij het kampvuur. Muziekjes, drankjes, marshmallows, vriendje, het geluid van de zee, strand, alles was er om een heerlijke avond te hebben. Toen de nacht viel kropen we ons hutje in op ons opblaasbedje. Na een nacht niet tot amper geslapen hebben hadden we de wekker gezet om de zonsopgang te kijken om 6 uur. Ook dit was weer prachtig op dit eiland. De hele dag verder nog lekker genoten, 's middags weer gebarbecued, gesnorkeld en schildpadden gespot en uiteindelijk weer richting huis vertrokken met de kingfisher. Onderweg naar huis kwam een groep van ongeveer 20 wilde dolfijnen ons nog even vergezellen op zee. Super mooi hoe ze om de boot heen sprongen!

Na dit top begin van onze vakantie hebben we de week rustig voortgezet en lekker allemaal mooie strandjes gepakt en bij heerlijke restaurantjes gegeten. Uiteraard is ons barbecue'tje weer uit de kast gehaald om met Ruben lekker samen te barbecueën op grote knip. Ook is onze lievelingstent Saint Tropez vaak bezocht om lekker te chillen, zwemmen, lunchen, cocktails te drinken en te eten. Afgelopen week hebben we dubbel genoten van alles met in ons achterhoofd dat het de laatste keer was dat we deze strandjes zouden pakken en deze feestjes zouden meemaken. Gister zijn we nog even voor de laatste keer Willemstad in geweest om nog even wat souvenirtjes te kopen voor het thuisfront en de laatste kiekjes te maken met de gekleurde huisjes.

Vanmorgen hebben Ruben en ik een fotoshoot gehad op playa Lagun om deze prachtige vakantie nog even mooi te laten vastleggen. 's middags hebben we ons laatste dagje afgesloten op Zanzibar. Waar we eerst de hele dag lekker op het strand hebben gelegen en hebben gezwommen en vanaf 5 uur nog even lekekr het laatste happy hour hebben meegepakt. Nu zitten we op het balkon nog even de laatste avond genieten van dit prachtige eiland. Alle koffers zijn gepakt en morgen worden we om half 11 opgehaald om naar het vliegveld te gaan.

De 3 maanden zitten erop. 3 maanden vol met zon, feesten, stranden, zwemmen, dansen, ontspannen, super stage ervaringen, lachen en vooral volop genieten.

thanks everyone.

I love Curacao.

• 25 Mei 2014 - 10:29

Ton Griep:

wat een geweldige stage en wat heb je genoten maar ik kijk nu wel uit naar morgen dan zien we je weer